
Praktyczne szkolenie
Skuteczny negocjator rynku nieruchomości
Taktyki negocjacji w branży nieruchomości
Szkolenie dedykowane dla:
-
Właścicieli, prezesów, dyrektorów, kierowników, agentów oraz wszystkich innych osób prowadzących negocjacje na rynku nieruchomości.
Korzyści wynikające z praktycznego szkolenia.
W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się jak:
-
przygotować scenariusz oraz plan negocjacji, pod względem konkretnego/danego klienta,
-
prowadzić skuteczną rozmowę negocjacyjną od początku do końca,
-
unikać podstawowych błędów wpływających na niepowodzenie negocjacji,
-
szybko budować zaufanie, odpowiednie relacje oraz płaszczyznę porozumienia,
-
zadawać odpowiednie pytania dotyczące umów, cen, warunków współpracy, by osiągnąć zamierzony cel,
-
skutecznie przedstawić swoje żądania i oczekiwania,
-
odwracać uwagę i zmieniać punkt koncentracji przeciwnika negocjacji,
-
radzić sobie w problematycznych negocjacjach i szybko zbudować porozumienie,
-
ekologicznie z korzyścią dla obu stron osiągnąć cel w negocjacjach.
Opis praktycznego szkolenia:
Profesjonalny negocjator rynku nieruchomości
Taktyki oraz techniki negocjacji.
Negocjacje są niezbędnym elementem skutecznego konkurowania firmy na rynku nieruchomości.
Wiele firm doceniło znaczenie negocjacji w poprawie rentowności i w efekcie przygotowali na szeroką skalę programy szkoleniowe oraz mają sformalizowany proces negocjacji, który jest stale udoskonalany i włączany do szerszego procesu zakupu lub sprzedaży.
Jednak zbyt wielu firmom wciąż brakuje jasno określonej strategii w prowadzaniu takich inicjatyw.
Dzisiejsze najlepiej działające firmy pokazują, że droga do sukcesu może być prosta i fundamentalna.
Przekształcili oni negocjacje z indywidualnej kompetencji do możliwości całej organizacji.
Znaczenie procesu negocjacyjnego w firmie na rynku nieruchomości jest bardzo ważne, nie należy jednak tracić
z pola widzenia faktu, że w pełni rozwinięte umiejętności behawioralne pozostają bardzo istotne dla tych członków zespołu sprzedaży, którzy pracują na linii negocjacyjnej.
Co wpływa na skutecznie działającego negocjatora, który potrafi zbudować długoterminowe, wzajemnie korzystne partnerstwa z dostawcami lub klientami?
Najlepsze programy poprawy wydajności uznały, że zasadnicze znaczenie mają umiejętności behawioralne, umożliwiają one twórcze podejście do negocjacji, które zwiększa wartość dla obu stron.
Dla firm działających na rynku nieruchomości istotnym jest posiadać w swoich szeregach ludzi potrafiących opierać się manipulacjom, umiejących przejmować kontrolę podczas procesu negocjacji, a także realizujących
z powodzeniem założone cele.
Skuteczny negocjator powinien:
-
umieć stworzyć taką atmosferę podczas negocjacji, która przyczyni się do długoterminowej współpracy
i zaowocuje kolejnymi kontaktami,
-
wybadać potrzeby i dobrać pod nie odpowiednie korzyści ze współpracy,
-
zbadać potrzeby drugiej strony, aby uzyskać wiedzę na temat tego, co druga strona mówi,
-
skutecznie utrzymać tempo i cel rozmów, a więc uniknąć ewentualnych konfliktów i nieporozumień
w procesie dalszych negocjacji.
-
dążyć do pełnego zrozumienia stanowiska drugiej strony oraz powodów, jakie mają wpływ
na to stanowisko,
-
wykorzystać wszystkie możliwe opcje na skuteczne osiągnięcie porozumienia,
-
posiadać szeroki repertuar zachowań i elastyczność w dostosowywaniu się do sytuacji, potrzeb
oraz zachowania drugiej strony negocjacji.
Słabi negocjatorzy mają tendencję do postrzegania negocjacji w kategoriach zwykłego
"targowania się", niż próby zrozumienia co jest cenne dla osoby po drugiej stronie stołu negocjacyjnego.
To szkolenie pokaże Ci, jak w praktyczny sposób prowadzić negocjacje
na rynku nieruchomości
oraz
jak zwiększyć Twoją zdolność do osiągnięcia
zwycięstwa / doskonałych wyników.
Plan szkolenia
I. Profesjonalny negocjator rynku nieruchomości.
1. Osobowość, nastawienie (motywacja do sukcesu negocjacyjnego) , emocje.
a. Rozwijanie umiejętności i kompetencji negocjacyjnych w kontekście funkcjonowania biura nieruchomości
lub firmy deweloperskiej.
b. Psychologia negocjacji – zaufanie, relacje, płaszczyzna porozumienia.
c. Strategie NLP przy stole negocjacyjnym – mowa ciała, lingwistyka, kotwice, sugestie, itp.
2. Rozpoznanie potrzeb oraz celów partnera negocjacji.
a. Rozpoznanie – pytania taktyczne.
b. Analiza oraz poszerzenie ram map negocjacyjnych.
c. Ustalenie punktów wspólnych – płaszczyzna porozumienia negocjacyjnego.
d. Zidentyfikowanie celów i zainteresowań obu stron procesu negocjacyjnego.
3. Zasady oraz typy negocjacji - proces negocjacji.
II. Proces negocjacji – przygotowanie.
1. Umocnienie pozycji negocjacyjnej - budowa wartości (biura nieruchomości lub firmy deweloperskiej) w procesie negocjacji.
a. Batna – najlepsza alternatywa dla negocjowanego porozumienia.
b. Cena brzegowa.
c. Zopa – obszar możliwego porozumienia.
2. Przygotowaniescenariuszy oraz modeli negocjacyjnych zgodnych ze strategią marketingowo – sprzedażową.
Scenariusze prowadzenia negocjacji z :
a. klientami kupującymi,
b. klientami wynajmującymi,
c. klientami inwestycyjnymi,
d. firmami podwykonawczymi,
e. generalnym wykonawcą.
3. Zbieranie i analiza danych.
4. Ocena oraz analiza ofert.
III. Skuteczne taktyki negocjacji warunków umów oraz cen.
1. Prowadzenie negocjacji – biuro nieruchomości.
a. Negocjacje wysokości prowizji.
b. Negocjowanie ceny sprzedaży – wynajmu nieruchomości.
c. Umiejętne przedstawianie dodatkowych korzyści ze współpracy.
d. Negocjowanie warunków umów.
2. Prowadzenie negocjacji problematycznych.
a. Pokonanie oraz analiza ograniczeń własnych oraz partnera negocjacji.
b. Radzenie sobie ze stresem oraz jego umiejętne wykorzystanie.
IV. Gry negocjacyjne w odniesieniu do realnych scenariuszy realizowanych
na rynku nieruchomosci (czas sprzedaży, wynajmu, cena, prowizje umów, budżet marketingowy, itp.).
V. Indywidualne doradztwo względem potrzeb uczestników szkolenia.
Metodologia pracy podczas szkolenia:
-
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów, co pozwala uzyskać lepszą interakcję z uczestnikiem.
-
Szkolenie zbudowane jest w oparciu o obszerną wiedzę z zakresu rozwoju osobistego, motywacji, psychologii, socjologii, mediacji, organizacji biznesu, sportu, doświadczeń terapeutycznych, technik programowania neurolingwistycznego NLP i wielu innych skutecznych form szkoleniowych.
-
Materiały przez nas przygotowywane są tak, by każdy mógł z nich indywidualnie korzystać ,co w efekcie daje szybsze i lepsze rezultaty dla uczestnika oraz firmy.
-
Warsztat uzupełniony jest ćwiczeniami praktycznymi, by uczestnicy lepiej przyswoili uzyskaną wiedzę (dyskusja, interakcja w grupach, przypadki oraz gry sytuacyjne dotyczące zagadnień rynku nieruchomości w Polsce).
-
Ostatni moduł szkolenia przeznaczony jest zawsze na indywidualne konsultacje i ustalenie ewentualnych, dalszych działań w celu podnoszenia swoich kompetencji.
Ilość osób biorących udział w szkoleniu: cała firma.
Czas trwania szkolenia: 16h.
Miejsce szkolenia: siedziba firmy klienta.
(realne warunki umożliwiają praktyczną formę prowadzenia szkolenia).
Inwestycja w to szkolenie wynosi:
Jednodniowe: zapytaj o cenę w formularzu, by to zrobić KLIKNIJ NA (ZAPISZ SIĘ)
Dwudniowe: zapytaj o cenę w formularzu, by to zrobić KLIKNIJ NA (ZAPISZ SIĘ)
Cena zawiera:
-
Certyfikat ukończenia szkolenia.
-
Materiały szkoleniowe.
-
Narzędzia implementacyjne – dostosowane do charakterystyki prowadzonych negocjacji.
-
Warsztatowe podejście, indywidualnie dobrane do potrzeb uczestnika.
-
Indywidualne konsultacje dostosowane do oczekiwań uczestnika.
-
Usługa ARE®
Szkolenie objęte usługą ARE®
ARE® jest to usługa polegająca na wsparciu firmy lub instytucji na wszystkich etapach jej rozwoju i we wszystkich działaniach niezbędnych do skutecznego funkcjonowania polityki negocjacji firmy na rynku nieruchomości w Polsce.
-
Usługa ARE® - polega na działaniach dotyczących podsumowania, analizy, ewentualnej korekty działań stołu negocjacyjnego, analizie raportów, w ramach ukończonego szkolenia.
Czas trwania ARE® to dwie sesje coachingowe, (sesja = 1h)(telefon, mail, Skype) do wykorzystania przez okres trzech miesięcy od daty rozpoczęcia szkolenia.