Mistrz profesjonalnej sprzedaży
nieruchomości
- strategie sukcesu sprzedaży bezpośredniej działu sprzedaży dewelopera.

Rynek nieruchomości w Polsce dynamicznie się rozwija.
Tworzy się coraz więcej inwestycji deweloperskich co stwarza większe możliwości znalezienia odpowiedniej nieruchomości, spełniającej oczekiwania klienta, pojawia się również na rynku więcej interesujących okazji (kupna – sprzedaży).
Rozwijający się rynek buduje również coraz większą świadomość klienta.
Ma on duży wybór w poszukiwaniu własnej nieruchomości oraz ma wybór spośród ogromnej liczby deweloperów, z którymi może podjąć współpracę.
Stale rosnąca liczba deweloperów i realizowanych przez nich inwestcji, a co za tym idzie większa konkurencja powoduje, że
powodzenie transakcji i zdobycie konkurencyjności danej firmy na rynku, zależy od dobrze przeprowadzonego procesu sprzedaży nieruchomości.
Sprzedaż nieruchomości na rynku w Polsce pozostawia wiele do życzenia.
Tak naprawdę rzadko kiedy proces sprzedaży w ogóle ma miejsce.
Przykład.
Na pytanie klienta czy w danej nieruchomości jest alarm, sprzedawca najczęściej odpowiada: TAK lub NIE.
Sprzedawca odpowiadając jedynie TAK lub NIE w dalszym ciągu nie wie czy klient zadał to pytanie, ponieważ chce mieć alarm lub może zadał je, ponieważ alarmu nie chce.
Nie wystarczy zbadać potrzeby klienta na podstawie karty mieszkania (ogólne badanie), ponieważ zbadane w sposób ogólny potrzeby nie powiedzą nam jakich użyć korzyści, by sprostać oczekiwaniom klienta.
Tym bardziej ogólne potrzeby często nie są tymi najważniejszymi, gdyż jak wiemy bardzo często sam klient nie wie czego dokładnie potrzebuje.
Klient zadając pytanie o alarm miał w tym jakiś cel!
Istotnym w tym (i w wielu innych podobnych przypadkach) byłoby zadać pytanie klientowi czy zależy mu na alarmie?
Dzięki czemu będziemy mogli poznać prawdziwe potrzeby naszego klienta.
Sprzedaż nieruchomości to zbadanie potrzeb klienta, a następnie dostosowanie potencjału nieruchomości do tych właśnie potrzeb.
Dwa najczęściej popełniane błędy przez sprzedawców nieruchomości to:
pierwszy:
Klient podczas prezentacji nieruchomości zadaje pytania, a sprzedawca jedynie na nie odpowiada (nie przejmując inicjatywy) w takiej sytuacji sprzedaż w ogóle nie ma miejsca, a ze strony sprzedawcy jest jedynie reklama danej nieruchomości.
Wniosek:klient sam sobie musi sprzedać, minusem jest fakt, że bardzo rzadko klient wie czego dokładnie chce i oczekuje od danej nieruchomości.
Drugi często powtarzany błąd to:
podczas prezentacji nieruchomości bardzo często, sprzedawca zasypuje klienta mnóstwem korzyści dotyczącej danej nieruchomości, nie wiedząc czy w ogóle one są istotne z punktu widzenia klienta.
Wracając do powyższego przykładu z alarmem:
sprzedawca informuje klienta, że nieruchomość posiada alarm, (myśląc subiektywnie, że to korzyść).
Natomiast alarm może nie być korzyścią, a kłopotem dla klienta.
By wiedzieć jakie podać klientowi korzyści danej nieruchomości należy wcześniej poznać jego potrzeby.
Klient podejmuje decyzje o zakupie wtedy, kiedy wartość nieruchomości jest dla niego większa, niż kwota jaką ma za nią zapłacić.
Część klientów kupuje nieruchomość pod kątem inwestycyjnym, wynajmu lub sprzedaży z zyskiem i będą od Brokera oczekiwać odpowiednich argumentów przy podejmowaniu decyzji dotyczącej zakupu.
Część kieruje się chęcią zabezpieczenia bytu rodzinie, posiłkując się przy tym emocjami, bezpieczeństwem rodziny, marzeniami. Ci klienci, potrzebują uzyskać od Brokera zupełnie innych argumentów skłaniających ich do zakupu.
Jaki powinien być zatem profesjonalny sprzedawca nieruchomości?

Profesjonalny sprzedawca nieruchomości jest sprzedawcą emocji i twórcą nowych możliwości. Swojej pracy nie traktuje jak zawód, tylko jako sposób na lepsze życie, swoje oraz swoich klientów. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie często nie mają wyobrażenia o swoich potrzebach,
ponieważ nie znają jeszcze wartości proponowanego przez niego rozwiązania oraz możliwości uzyskania pomocy.
Taki sprzedawca wyprzedza Twoje oczekiwania, masz wrażenie, że niemal czyta Ci w myślach. Potrafi dotrzeć do Twych marzeń i pragnień. Dzięki kompetencjom jakie posiada w ramach zajmowanego przez siebie stanowiska, udziela Ci satysfakcjonującej pomocy. Jest elastyczny, empatyczny, sympatyczny, szybko buduje z Tobą nić porozumienia, wykazuje duże zainteresowanie Twoją osobą i Twoimi potrzebami, co owocuje stworzeniem pomiędzy wami doskonałej relacji oraz pozytywnej atmosfery, która powoduje, że niemal natychmiast zaczynasz mu ufać.
Jest to człowiek, którego pamięta się przez długie lata, a po spotkaniu z nim, mówisz sobie
: jakie miałem szczęście, że trafiłem właśnie na niego.
Jeżeli miałeś szczęście spotkać taką osobę, to zapewne wiesz o czym mówię.
Nastawienie na profesjonalną sprzedaż jest podstawą odniesienia sukcesu w zawodzie sprzedawcy lub agenta nieruchomości. Sytuacja na rynku nieruchomości jest zupełnie inna od tej, która była choćby dwa lata temu.
Zatem sprzedawca to już nie osoba dbająca jedynie o dokumenty i reklamę nieruchomości, sprzedawca to profesjonalny doradca klienta oraz sprzedawca, który wie jak wybadać prawdziwe potrzeby klienta. Potrafi uzmysłowić mu dodatkowe korzyści z posiadania nieruchomości w zależności od celów oraz sytuacji w jakiej się znajduje. Zadba o bezpieczeństwo emocjonalne, materialne klienta, doskonale doradzi w kwestiach inwestycyjnych danej nieruchomości (czyli jak najlepiej zarobić na danej nieruchomości zważywszy na oczekiwania klienta oraz jego sytuację materialną), doradzi w kwestii bezpieczeństwa finansowego danej nieruchomości. Pokaże wartość posiadanej nieruchomości w kontekście przyszłości klienta oraz jego rodziny. Z równym zaangażowaniem i profesjonalizmem doradzi pod kątem emocjonalnym jak i czysto inwestycyjnym.
Profesjonalny sprzedawca zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności jaką ma na swoich barkach, ponieważ klient powierza mu bezpieczeństwo swojej rodziny oraz ciężko zarobione pieniądze.
Skupia się zatem, by odpowiednio zabezpieczyć dokonany przez klienta wybór tak by czuł on, że jest to najlepsza z możliwych decyzja jaką podjął.
Sukces w Twoim zawodzie to zadowolony klient. Klient, który do Ciebie wraca, klient, który Cię poleca, klient, który Ci ufa.
Sukces zależy od Ciebie, bo to Ty decydujesz jakich i ilu masz klientów oraz jak z tego potencjału korzystasz.
Na szkoleniu poznasz proces profesjonalnej sprzedaży bezpośredniej nieruchomości:
► profesjonalnie wybadasz potrzeby oraz oczekiwania klienta oraz dowiesz się jak je tworzyć,
► dowiesz się jak udzielić klientowi kompetentnej, satysfakcjonującej go pomocy,
► szybko nawiążesz kontakt oraz zdobędziesz zaufanie klienta,
► sugestywnie przedstawisz klientowi korzyści danej nieruchomości, spełniające jego oczekiwania,
co zaowocuje pozytywnym zamknięciem procesu sprzedaży, proponowanej przez Ciebie nieruchomości,
► zaangażujesz klienta w cudowny proces sprzedaży nieruchomości, zwiększając tym samym efektywność
jej pozytywnego zamknięcia,
► wzbudzisz w kliencie entuzjazm i pozytywne uczucia w kontekście oferowanej przez Ciebie nieruchomości,
► nauczysz się jak kontrolować stany emocjonalne, swoje oraz klienta, które rzutują na proces sprzedaży,
► dowiesz się jak prowadzić proces sprzedażowy przy większej ilości klientów oraz jak rozpoznać
osobę decyzyjną (nie zawsze ta która płaci),
► posiądziesz umiejętności negocjacyjne, by realizować korzystniejsze warunki umów,
► nauczysz się rozpracować tzw. ciężkiego klienta i go otwierać, czyniąc go swoim lojalnym klientem,
► dowiesz się jak poradzić sobie w sytuacjach konfliktowych oraz stresowych.
Podczas szkolenia poznasz również techniki, dzięki którym:
► wzmocnisz wiarę w siebie, w swoje możliwości oraz kompetencje,
► nauczysz się rozpoznawać oraz pokonywać własne ograniczenia oraz słabości.
Dowiesz się również:
► jak znaleźć gorącego klienta,
► jak zdobywać dalsze polecenia oraz referencje,
► jak zmienić obiekcje klienta i wykorzystać je na korzyść danej nieruchomości,
► jak pisać sugestywne i hipnotyczne teksty sprzedażowe, oferty, ulotki, teksty na strony www.
Stań się Mistrzem profesjonalnej sprzedaży nieruchomości.

Plan szkolenia.
I.
Ty jako najważniejszy czynnik w procesie sprzedaży bezpośredniej nieruchomości.
a. Twoja niepowtarzalność i wyjątkowy charakter.
b. Siła Twojego autorytetu – profesjonalizm, dogłębna wiedza danej nieruchomości.
c. Rodzaje władzy – motywacja do pracy.
d. Kompetencje – wiarygodność.
e. Mocne – słabe strony – samodoskonalenie.
f. Cele strategiczne – cele jednostki.
II.
Komunikacja interpersonalna – lingwistyka profesjonalnej sprzedaży.
a. Skuteczna lingwistyka – warunek zrozumienia klienta oraz zachodzących procesów.
b. Precyzyjne zadawanie pytań – klucz do umysłu klienta.
c. Język perswazji - wzbudzanie w kliencie pasji.
d. Korzyści uważnego słuchania – wstępne badanie potrzeb.
e. Ustalanie celów komunikacji - trust mózgów Broker – klient.
III.
Obsługa klienta oraz sprzedaż przez telefon.
a. Techniki skutecznej komunikacji.
b. Telemarketing.
c. Prospecting – dowiesz się, jak efektywnie pozyskiwać nowych klientów (oferty).
d. Skuteczne umawianie spotkań oraz prezentacji danej nieruchomości.
IV.
Otwarcie spotkania – zbudowanie pozytywnej relacji oraz atmosfery.
a. Siła pierwszego wrażenia.
b. Najważniejszy jest Twój stan emocjonalny oraz nastawienie.
c. Kontrola stanów emocjonalnych - mocniejszy stan wygrywa.
V.
Wzbudzenie zaufania u klienta.
a. Siedem zasad budowania dobrej relacji.
b. Potwierdzenie stanu emocjonalnego klienta – empatia.
c. Parafraza, tempo rozmowy, akcent, intonacja.
d. Metataktyka - dopasowywanie predykatów.
e. Dlaczego i jak podpisywać umowy na wyłączność oraz na 3%.
VI.
Fizyczna obecność z klientem - NLP w sprzedaży nieruchomości.
a. Mowa ciała.
b. Modelowanie.
c. Raportowanie.
d. Kalibracja - sugestia posthipnotyczna.
VII.
Rozpoznanie i analiza potrzeb klienta.
Profesjonalny Broker nastawia się na zainteresowania, pragnienia, potrzeby klienta, aby to wiedzieć należy dokonać analizy wstępnej.
Nauczysz się badać potrzeby klienta lub je tworzyć na podstawie profesjonalnego rozpoznania danej nieruchomości.
a. Zrozumienie procesów tworzenia oraz interpretacji rzeczywistości przez klienta.
b. Zidentyfikowanie problemu klienta.
c. Zorientowanie na zainteresowania, potrzeby, pragnienia klienta.
d. Pytania – prowadzenie rozmowy – wybadanie prawdziwych potrzeb.
e. Budowanie i tworzenie potrzeb w kliencie –klient bardzo często nie widzi tego co
kryje dana nieruchomość.
f. Aktywne zaangażowanie klienta w proces sprzedaży.
VIII.
Argumentacja - zaspokajanie potrzeb.
a. Przedstawienie korzyści i rozwiązań spełniających oczekiwania klienta.
b. Dostosowanie cech nieruchomości do indywidualnych potrzeb klienta.
c. Wskazanie klientowi powodu i celu do zakupu oraz usprawiedliwienie dla jego dokonania.
d. Pytania i odpowiedzi.
IX.
Marketing nieruchomości.
a. Prospecting – skuteczne pozyskiwanie nowych klientów.
b. Nawiązywanie współpracy z innymi podmiotami w celu zwiększenia efektywności własnych działań.
c. Umiejętne dostosowanie potencjału nieruchomości do potrzeb oraz oczekiwań klienta.
d. Emocjonalne wyeksponowanie walorów nieruchomości – odniesienie do głębokich, świadomych,
bądź nieświadomych potrzeb klienta.
e. Tworzenie sugestywnych ofert spełniających nieświadome potrzeby klienta.
X.
Zamykanie sprzedaży.
a. Negocjacje cenowe – za wysoka cena.
b. Jak wykorzystać obiekcje klienta do zamknięcia kontraktu?
XI.
Obsługa posprzedażowa CRM.
a. Tworzenie długotrwałych relacji biznesowych.
b. Referencje – polecenia.
XII.
Sytuacje kryzysowe.
a. Jak poradzić sobie ze stresem.
b. Jak pokonać powstałe w wyniku stresu własne ograniczenia.
c. Jak zachować się w sytuacjach konfliktowych.
d. Jak radzić sobie z agresywnym klientem.
e. Złamanie wzorca w sytuacjach konfliktowych.
f. Jak radzić sobie z wymagającym klientem tzw. trudnym.
g. Feedback - konstruktywna krytyka i zdyscyplinowanie.
XIII.
Aktywna prezentacja nieruchomości.
XIV.
Konsultacje.
Szkolenie polecane jest osobom, w rękach których leży satysfakcja klienta, a tym samym prestiż firmy i jej wymierne wyniki.
Metodologia pracy podczas szkolenia:
-
Szkolenia prowadzone są w formie warsztatów, co pozwala uzyskać lepszą interakcję z uczestnikiem.
-
Szkolenie zbudowane jest w oparciu o obszerną wiedzę z zakresu rozwoju osobistego, motywacji, psychologii, socjologii, mediacji, organizacji biznesu, zasad funkcjonowania rynku nieruchomości technik programowania neurolingwistycznego i wielu innych skutecznych form szkoleniowych.
-
Materiały szkoleniowe przez nas przygotowywane są tak, by każdy mógł z nich indywidualnie korzystać,
co w efekcie daje szybsze i lepsze rezultaty dla uczestnika oraz firmy.
-
Warsztat uzupełniony jest ćwiczeniami praktycznymi, by uczestnicy lepiej przyswoili uzyskaną wiedzę (dyskusja, interakcja w grupach, przypadki oraz gry sytuacyjne dotyczące realiów rynku nieruchomości).
-
Ostatni moduł szkolenia przeznaczony jest zawsze na indywidualne konsultacje i ustalenie ewentualnych, dalszych działań w celu podnoszenia swoich kompetencji.
Czas trwania szkolenia:14 h. (dwa dni).
Inwestycja w szkolenie wynosi: zapytaj o cenę w formularzu, by to zrobić KLIKNIJ NA (ZAPISZ SIĘ)
Cena zawiera:
-
Certyfikat ukończenia szkolenia.
-
Materiały szkoleniowe, forma papierowa i elektroniczna.
-
Warsztatowe podejście, indywidualnie dobrane do Twoich potrzeb.
-
Indywidualne konsultacje dostosowane do Twoich oczekiwań.
-
Usługa Basic Assistance Real Estate - polega na działaniach dotyczących podsumowania, analizy, ewentualnej korekty działań pionu sprzedaży, analizie raportów, działań strategicznych i marketingowych firmy, mających wpływ na wolumen sprzedaży.Czas trwania Basic Assistance Real Estate® to cztery sesje coachingowe, (sesja = 1h)(telefon, mail, Skype) do wykorzystania przez okres trzech miesięcy od daty rozpoczęcia szkolenia.
UWAGA!
Uczestnicy naszych szkoleń płacą nam dla efektów.
Jako Firma aktywnie zajmujemy się sprzedażą oraz marketingiem.
-
Doradzamy i udzielamy konsultacji firmom z branży nieruchomości - zarówno biurom pośrednictwa, deweloperom jak i firmom zajmującym się obrotem nieruchomościami we własnym zakresie.
-
Budujemy piony sprzedaży dla deweloperów oraz biur nieruchomości
-
Tworzymy strategie sprzedaży i marketingu, pod kątem inwestycji wartych dziesiątki milionów złotych.
-
Zmieniamy potencjał inwestycji, których wolumen sprzedaży nie jest zadawalający dla inwestora.
-
Wdrażamy nowe produkty finansowe dla na polski rynek oraz budujemy strategie ich sprzedaży i marketingu.
Dzięki stałej współpracy z firmami w ramach realizowanych przez nas projektów,
otrzymują Państwo
aktualne, sprawdzone i na bieżąco monitorowane, skuteczne strategie sprzedażowe, jak również rozwiązania marketingowe odpowiadające bieżącym trendom rynku oraz motywacji zakupowej poszczególnych grup klientów.
Otrzymujesz zatem praktyczną wiedzę sprawdzoną
w realiach polskiego rynku nieruchomości!!!
„Musisz nauczyć się zasad gry. A potem - grać lepiej niż wszyscy inni.”
Albert Einstein
www.profesjonalnybroker.pl
Praktyczna wiedza i doświadczenie.