„Współpraca z deweloperem na wyłączność”
Strategie rozwoju biura nieruchomości na rynku pierwotnym.

Odpowiednia współpraca biura nieruchomości z deweloperem to dywersyfikacja portfela ofert, która gwarantuje większe bezpieczeństwo operacyjne oraz poprawę wyników finansowych biura.
Współpraca biura nieruchomości z deweloperem to również duża korzyść dla firmy deweloperskiej, nie zawsze jednak biuro potrafi rzetelnie uargumentować swój potencjał względem potrzeb dewelopera
i prowadzonej przez niego inwestycji.
Dzięki współpracy z profesjonalnym biurem, deweloper nie ma konieczności rekrutacji działu sprzedaży oraz osób odpowiedzialnych za marketing, otrzymuje doświadczonych doradców, znajomość rynku zarówno pierwotnego, jak i wtórnego, dostęp do bazy klientów biura, itp.
Tym samym zwiększa prawdopodobieństwo szybszej sprzedaży swojej inwestycji przy mniejszym nakładzie finansowym (koszt utrzymania biura, pracowników, uruchomionego kredytu, itp).
Korzyści te jednak w większości nie są wystarczające z punktu widzenia firmy deweloperskiej i jej strategii operacyjnej jaką realizuje.
Dobrze przygotowane do współpracy biuro to takie, które potrafi zabezpieczyć potrzeby oraz oczekiwania dewelopera
względem prowadzonej przez niego inwestycji, jak również jego celów strategicznych.
Wielu deweloperów korzysta już ze współpracy z biurami na zasadzie wyłączności, jednak takie biuro musi wyręczyć dewelopera ze wszystkich działań marketingowo sprzedażowych inwestycji.
Finalnie deweloperowi powinna zostać na głowie jedynie współpraca z generalnym wykonawcą
i kontrola postępów realizacji inwestycji.
Zatem istotne dla dewelopera stają się również fakty wynikające ze współpracy z biurem nieruchomości mierzone poprzez cyfry (statystyki działań marketingowych oraz sprzedażowych), wolumen bieżącej
i planowanej sprzedaży względem etapów prowadzenia inwestycji.
Musimy pamiętać, że inwestor (firma deweloperska) musi wiedzieć co dzieje się w danym momencie sprzedaży inwestycji oraz powinna mieć założenia i plany względem najbliższej przyszłości poparte oczywiście faktami.
Właśnie z tego powodu wielu deweloperów decyduje się tworzyć własne działy sprzedaży, by mieć bieżący
i wiarygodny wgląd w proces komercjalizacji inwestycji zważywszy na jej budżetowanie.
W trakcie szkolenia dowiesz się:
-
jak określić opłacalność współpracy z deweloperem,
-
jak sprawdzić potencjał inwestycji dewelopera,
-
jak podjąć współpracę z deweloperem na wyłączność,
-
jak przygotować deweloperowi pakiet korzyści współpracy z Twoim biurem,
-
jak przygotować biuro nieruchomości oraz doradców do współpracy z deweloperem,
-
jak wynegocjować korzystne warunki współpracy z deweloperem,
-
jak prowadzić działania sprzedażowe oraz marketingowe inwestycji na rynku pierwotnym,
-
jak zabezpieczyć biuro w kontekście współpracy z deweloperem,
-
jak korzystać z narzędzi (CRM, mapy marketingowe, statystyki marketingowo-sprzedażowe, raportów,
baz klientów, itp.).
„Współpraca z deweloperem na wyłączność”
Strategie rozwoju biura nieruchomości na rynku pierwotnym.
Plan szkolenia.
1. Warunki oraz zasady podjęcia współpracy z deweloperem.
a. Potrzeby deweloperów wynikające z ich celów strategicznych prowadzenia firmy.
b. Oczekiwania deweloperów względem współpracy z biurem nieruchomości.
c. Potrzeby biura nieruchomości wynikające ze współpracy z deweloperem.
d. Ryzyko i jego zabezpieczenie oraz stosowne umowy przy współpracy z deweloperem.
e. Przygotowanie procesu negocjacji z zarządem dewelopera.
2. Warianty oraz formy współpracy z firmą deweloperską.
a. Wyłączność biura nieruchomości przy współpracy z biurem sprzedaży dewelopera.
b. Wyłączność biura nieruchomości przy braku biura sprzedaży dewelopera - przejęcie procesu marketingu
oraz sprzedaży, czyli doradcy biura nieruchomości dedykowani do inwestycji dewelopera.
c. Stworzenie mobilnego biura sprzedaży na inwestycji dewelopera.
3. Określenie warunków finansowych w zależności od formy i wariantów współpracy.
a. Prowizja od sprzedaży.
b. Udział w zyskach w ramach umowy lub stworzonej spółki celowej.
c. Przejęcie lub partycypowanie w kosztach prowadzenia bieżących działań marketingowo – sprzedażowych
rozliczanych proporcjonalnie względem sprzedaży.
d. Inne formy wynagrodzeń funkcjonujące na rynku.
4. Analiza opłacalności współpracy z deweloperem.
a. Określanie oraz analiza płynności inwestycji deweloperskiej.
b. Czas trwania procesu sprzedaży oraz wielkość wolumenu sprzedaży w kontekście pozytywnego
przepływu finansowego.
c. Analiza wysokości kosztów współpracy z deweloperem do zakładanych zysków.
d. Zabezpieczenie finansowe biura względem współpracy – budżetowanie operacyjne.
5. Analiza potencjału inwestycji deweloperskiej.
a. Mocne oraz słabe strony inwestycji w kontekście jej marketingu oraz sprzedaży.
b. Potencjał inwestycji względem konkurencji oraz sytuacji rynkowej.
6. Potencjał biura nieruchomości - narzędzia, programy, modele, systemy jakie powinno
posiadać biuro przy przejęciu i prowadzeniu sprzedaży inwestycji.
a. Pakiet wiedzy dla doradcy biura nieruchomości (wiedza miękka, umiejętności interpersonalne,
wiedza dotycząca realiów prowadzenia inwestycji na rynku pierwotnym).
b. Programy do analizy efektywności działań marketingowych oraz sprzedażowych.
c. CRM oraz bazy klientów.
d. System komunikacji z potencjalnymi klientami – maile, telefony, wizyty bezpośrednie.
7. Specyfikacja ofertowa pakietów dotyczących warunków współpracy.
a. Przygotowanie indywidualnych pakietów współpracy, pod kątem firmy deweloperskiej
oraz potencjału sprzedawanej inwestycji.
8. Zasady marketingu inwestycji deweloperskich.
a. ABC marketingu inwestycji na rynku pierwotnym.
9. Strategie sprzedaży inwestycji deweloperskich na rynku pierwotnym.
a. Przygotowanie procesu sprzedaży inwestycji.
b. Specyfika sprzedaży większego wolumenu mieszkań przy tym samym potencjale inwestycji.
c. Etapy sprzedaży inwestycji na rynku.
10. Budżetowanie działań marketingowo sprzedażowych na inwestycji.
11. Analizy i raporty na potrzeby zarządu firmy deweloperskiej oraz w kontekście
prowadzenia bieżącej sprzedaży.
a. Analiza procesu sprzedaży (bieżąca, przyszła).
b. Analiza działań marketingowych(bieżąca, przyszła).
12. Konsultacje.
Szkolenie może być uzupełnione usługą dotyczącą przygotowania specyfikacji ofertowej biura nieruchomości dla firmy deweloperskiej.
Metodologia pracy podczas szkolenia:
-
Szkolenie prowadzone jest w formie praktycznego warsztatu, w trakcie którego ustalane
są indywidualne, pod kątem Państwa biura, strategie współpracy z firmą deweloperską.
Czas trwania szkolenia: 14h (dwa dni).
Inwestycja w szkolenie wynosi: ............ zł netto (+23%VAT) / od firmy.
Cena szkolenia zawiera:
-
przeprowadzenie szkolenia,
-
praktyczną formę warsztatów z wykorzystaniem potencjału Państwa firmy,
-
warsztatowe podejście, indywidualnie dobrane do potrzeb uczestników,
-
strategie marketingowo – sprzedażowe inwestycji deweloperskich,
-
strategie i modele mające na celu podjęcie współpracy biura z firmą deweloperską.
-
usługę ARE®
Dodatkowo w ramach szkolenia otrzymują Państwo dożywotnio narzędzia do prowadzenia skutecznej współpracy z firmą deweloperską:
-
narzędzie statystyczne mierzące skuteczność działań marketingowych oraz sprzedażowych inwestycji,
-
statystyki analizujące skuteczność działań marketingowo – sprzedażowych w Internecie,
-
CRM – narzędzie budujące zaufanie klientów, niezbędne do rozwijania oraz utrzymywania relacji
z klientami zainteresowanymi inwestycją.
-
Mapy marketingowe - narzędzie do budowania potencjału inwestycji oraz określania strategii marketingowo – sprzedażowej w Internecie oraz outdoor.
Szkolenie objęte zostało autorską usługą
Assistance Real Estate®, w ramach której
nadal nawet do dwóch miesięcy po zakończeniu szkolenia, współpracujemy z Państwa firmą, byście mogli osiągnąć swoje cele.
Wsparcie
Assistance Real Estate® umożliwia firmie szybsze osiągnięcie wyznaczonych celów,
które zakładają m.in. zwiększenie obrotów, a tym samym zbudowanie konkurencyjności firmy
na dynamicznie zmieniającym się rynku.
-
Czas trwania ARE® to dwie godzinne sesje coaching-owe, przeprowadzone w formie telefon, mail, Skype (do przeprowadzenia w wybranym przez Państwa terminie do 3 miesięcy po zakończeniu szkolenia).
Jako firma
PBN DEVELOPMENT rekrutujemy i szkolimy działy sprzedaży, ustalamy strategie marketingowo – sprzedażowe dla firm deweloperskich oraz odpowiadamy za wolumen sprzedaży i wyniki finansowe.
Otrzymujecie zatem Państwo aktualne praktyczne i sprawdzone strategie oraz modele mające na celu współpracęz firmami deweloperskimi oraz prowadzeniem sprzedaży ich inwestycji.
„Jeśli coś nosi moje imię musi być najlepsze”
Donald Trump
www.profesjonalnybroker.pl
Praktyczna wiedza i doświadczenie.